donderdag 25 maart 2010

De feestdagen......

Binnenkort huppelt de Paashaas weer door het verse gras, hier ziet het er nog niet zo vers uit. Dit betekent ook dat er allerlei blije feestdagen op de kalender in het voorjaar verschijnen. Wat een feest! Lange weekends, minder werken etc. Uhm, maar die vreugde is er voor mij niet. Om meerdere redenen:
- Mijn inkomsten worden niet bepaald door ergens aanwezig te zijn en uit mijn neus te vreten en toch iedere maand een vast bedrag te ontvangen. Uit mijn neus vreten deed ik trouwens nooit, kan ik gewoon niet. Ik wordt nu betaald per uur. Maak ik de uren niet, dan geen geld. Hierdoor kies ik vaak om in het weekend nog een paar extra uurtjes te maken.

- Ik wordt voor een ander baantje betaald per eenheid afgeleverd werk, tja dat lijkt me duidelijk. Sterker nog, die feestdagen zitten voor dit baantje mij in de weg. Betekent namelijk dat het kantoor dicht zit en dat ik dus geen geld kan verdienen! Hopelijk legt de Paashaas hier een extra eitje.

- En ik ben bezig om mijn eigen creaties in de wereld te zetten. Die komen echt niet sneller op de wereld door de heilige Maria te danken voor de vele feestdagen in het voorjaar.

En zo voordat ik het weet zijn alle dagen in de week 1 pot nat. Loopt de Paashaas hier te huppelen terwijl ik serieus aan het werken ben.
MAAR ik heb wel een andere vreugde, namelijk de vreugde dat ik min of meer mijn werk zelf kan plannen. Hierdoor mis ik hopelijk minder mooie en hier schaarse, lentedagen. Ik kan dan lekker doordeweeks genieten en werken in het weekend wanneer het weekend slecht is. Die Paashaas moet en zal door de tuinen huppelen op een vast moment. Die is nu een extra mooi eitje aan het zoeken voor de weergoden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten