vrijdag 9 juli 2010

De finale

Heel Nederland wacht in spanning af op de finale. Eindelijk wereldkampioen na 32 jaar? Precies als wij niet in Nederland wonen? Ik gun het dit elftal wel. Zeker na de egotrippende individuen van z'n 10 jaar geleden. Die gasten die met Ajax al de Champions League hadden gewonnen en op een landentoernooi alleen nog even uit moesten maken wie topscorer zou worden.

Dit elftal daarentegen lijkt meer een team te zijn en ervoor te werken. Ik ben vooral onder de indruk van Bert van Marwijk. Volgens mij heeft hij tactisch veel laten zien tegen Brazilie en de boel recht gehouden tegen Uruguay. Tegen Brazilie viel mij op dat ineens alle spelers constant bezig waren om de Brazilianen te ontregelen door vrije trappen te versieren, niet mijn type voetbal. Uiteindelijk was de totale ontregeling een feit nadat Nederland 2-1 voor kwam.
En dan Uruguay. Ik heb Nederland vaak genoeg zien verliezen van een 'op papier' mindere ploeg nadat ze in het toernooi een groot team hadden verslagen. Daarmee was de opgave voor de coach er niet minder om dan de wedstrijd ervoor.

Ik hoop nu weer dat Bert het verschil kan maken in de finale en dat hij weer een paar trucs heeft om Spanje schaakmat te zetten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten